søndag 25. juli 2010

Døgn

Jeg har litt problemer med å forholde meg til datoer og dager for tiden. Jeg gjetter minst tre dager feil hver gang jeg skal prøve å huske hvilken dato det er. Tror dette har noe å gjøre med dager som den i går. I går var jeg på bena fra sju om morgenen til åtte i dag (minus en halvannen time horisontalt fra sju til halv ni i går kveld). Flere dager i uken denne sommeren har jeg hatt to jobber, der den ene har normale arbeidstider tidlig på dagen og den andre særs sene arbeidstider om natten. Dette har forstyrret døgnrytmen min fullstendig. Da jeg kom hjem i dag på morgenen pusset jeg tennene og kollapset fullstendig i sengen uten å våkne eller skifte stilling før åtte timer etterpå. Jeg som hadde tenkt å bruke denne dagen til fornuftig pakking og kanskje en tur ut i solen. Neida. Alle vekkerklokker ble regelrett dengt av i halvsøvne uten at hjernen min brydde seg det minste om det.
På tross av at jeg har gått glipp av det meste av formiddagen, må jeg fortsette pakkingen min likefullt. Med null energi og ikke akkurat det sterkeste pågangsmotet.

Det eneste fine med å være våken så sent (evt. tidlig), er at man får med seg ting som ingen andre får se. Før jeg fikk mobilen min og kunne ta bilde, så gikk jeg hjem en tidlig morgen med helt rosa himmel. Utrolig fint å se på. Litt magisk stemning når alt er så stille.
I dag var solen stått opp da jeg gikk hjem, og sjøen var helt stille. Se å fint!


Gleder meg veldig til denne sommeren er over. Har fått gjort utrolig mye på begge jobber for tiden, og er veldig fornøyd med det. Man får liksom full oversikt når man er der så ofte. Men kjenner at det sliter på helsa nå. Regner ikke med at det blir så mye bedre når fadderuken setter i gang, men satser på å fikse en jobbrutine og en timeplan som jeg kan leve med uten å bli døgnvill og utslitt.

Nå er det tid for litt mat, og så er det bare å pakke i vei. Jej....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar