tirsdag 20. juli 2010

Elektrisk rullestol.

Jeg går forbi Arenum hver gang jeg skal på jobb (opp til flere ganger om dagen altså), og etter forrige helg oppdaget jeg denne midt i oppoverbakken mellom Arenum og nabobygget:




En elektrisk punktert rullestol, med ratt, uten eier.

Denne har nå stått her i en uke, og jeg begynner å bli litt bekymret. For jeg ser for meg to alternativer til hvordan den har havnet der:
1) En gjeng (evt. bare én person) på fylla, har stjålet den på byen og kjørt den hjemover til den punkterte , og de måtte gå resten av oppoverbakken. I så tilfelle har vi med idioter å gjøre, og det er synd på idioter, fordi de er dumme. Bekymringsverdig.
2) En funksjonshemmet person har punktert på veien hjem, sånn at støttekontakten hans/hennes måtte bære han/henne hjem. Dustestøttekontakten har ikke giddet å hente stolen enda, så den funksjonshemmede har ligget i sengen sin i en uke, eller krabber rundt på gulvet i leiligheten sin, uten å kunne dra på butikken (eller værre: do). Desto mer bekymringsverdig.

Jeg merker at jeg har veldig lyst til å vite historien bak denne rullestolen, men vil helst ikke at noen av mine alternative teorier er sanne. Hver gang jeg går forbi den blir jeg bekymret på menneskehetens vegne.

Stakkars ensomme rullestolen.

4 kommentarer:

  1. Jeg og en flase vin kan komme å holde den med selvskap.

    SvarSlett
  2. Haha :D Flase!
    Ja, jeg tror denne rullestolen er mye mer ensom enn den andre jeg har bilde av :P

    SvarSlett
  3. Kontakt hjelpemiddelsentralen :)

    SvarSlett